Barranc de l'Om ...Repte Assolit.

Ja fa una colla de dies que vàrem assolir el repte dels 12 barrancs, el dia 7 de desembre a la tarda amb una bona fresqueta vam anar cap a Coll de Condreu per baixar el barranc de l’Om, d’aigua més aviat poca per no dir gens,  la poca que hi havia estava glaçada. Els ràpels amb molt bones instal•lacions i sense dificultats ressenyables.

Un cop fet el descens tenim planejada la cirereta que acaba el pastis. Entrar a la cova d’en Salvi i fer els dos sifons i arribar fins al tercer. I així ho férem,  la primera part ja la coneixíem es passa entre blocs de pedra molt bruts de guano (caques de ratpenat),

s’arriba fins una platgeta de sorra fina i ja hi comença l’aigua, neta i cristal•lina, aquí la cosa es complica ja que la cova continua per sota l’aigua uns metres per continuar per un altre sala on hi ha una corda que s’enfila amunt. Al cap de poc ja hi torna a haver un altre bassa amb un altre pas submergit que també creuem sense masses dificultats. La cova continua per unes sales amb molta sorra i acaba en un pou d’aigua que en Marc i en Carles van investigar i mirar  des de sota l’aigua però ho veieren  massa llarg per posar-s’hi sense aire supletori.

Desprès ens hem mirat be la ressenya de la cova i hem vist que hi ha 25 metres de sifó explorat, o sigui que van fer bé de no anar a investigar més endins, a pulmó és massa llargada. Ho haurem de deixar per més endavant anant-t’hi més ben equipats. La tornada pel mateix camí que a l’anada però l’aigua ja no era cristal•lina al passar 5 galifardeus va quedar ben tèrbola.
Per celebrar la culminació del repte del 2013 un bon berenar al Coll de Condreu se’ns va posar de primera.