Torrent de Cavorques i Salt del Sallent

Un altre any, que comencem sense massa neu, a falta de neu imaginació, d’opcions no ens les acabarem pas.
Aquest diumenge, jo en Jordi, l’Isaac i en Marc hem començat un projecte, tal com fa el màquina d’en Kilian, en Josef Ajram, o l’Edurne Passaban, però el nostre és molt simple i fàcil d’assolir.
Més que res per estar a la moda, i tenir el nostre propi repte.
12 mesos, 12 barrancs, mirarem de com a mínim fer un descens cada mes.
El del mes de Gener ja el tenim, o més ben dit ja els tenim. Vàrem fer el primer tram del Torrent de Cavorques i el magnífic Salt del Sallent de Sant Privat d’en Bas.

L’excursió la comencem al Pla d’en Xurri, just on hi ha la barrera, ens enfilem pel camí dels Matxos fins el Pla de Palers, per tot seguit continuar pujant per un camí no massa definit la Cresta del Gall, arribats al Pla del Bosc seguim el camí de la dreta fins arribar al Torrent de Cavorques, ens equipem, sense neoprè, ni escarpins, ja que pensàvem que d’aigua en trobaríem poqueta,  primera cagada del dia, el primer tram del torrent és relativament planer i ple de fullaraca, que ens tapava petits tolls que havíem de creuar, i no sabíem la fondària o fins i tot si hi havia aigua. Per descomptat tots tres vàrem quedar amb els peus molls.

Ja a la part més vertical fem el primer ràpel d’uns 27 metres d’un arbre a la part dreta, el paisatge tot i fer un dia rúfol, espectacular, queien alguns flocs de neu, i la poca aigua que baixava pel torrent en alguns trams estava glaçada, el descens continuava amb dos ràpels més un de 47 metres i un de 50, una petita caminada pel bosc ens va portar a la pista forestal que va fins a Santa Magdalena, i d’aquí ja ens varem acostar fins a la capçalera del Salt del Sallent, 120 metres totalment verticals.

Amb el canguelis que fa veure el buit, els nervis i les ganes  de baixar-lo no ens varem mirar bé la ressenya, o millor dit no vam interpretar bé la ressenya fins que ja estàvem penjats a la corda. Segona cagada del dia, havíem triat baixar per la part esquerra, cosa que vol dir que el salt es baixa amb 2 ràpels de 60metres, i les cordes que teníem muntades eren les de 50 metres, o sigui que no arribaven enlloc i quedaven ballant al buit sense tocar enlloc, ni paret, ni terra ferma, sort que de cordes encara ens quedava la de 100 metres, i hi ha una reunió penjada a uns 12 metres de la de dalt per evitar fregaments, punt on vàrem passar la corda, mentrestant a l’Isaac el va aclaparar l’alçada, i va decidir que baixaria pel camí de les escales i ens faria fotografies.

Jo vaig baixar fins a mitja paret i vaig esperar que en Marc recollís totes les cordes i es reunís amb mi, per baixar la resta del salt ajuntant la corda de 100 metres amb una de 50 metres i així ja podíem arribar a la base dels 120 metres.
Tant sols ens faltava un petit ràpel de 28 metres i una caminada fins al cotxe.

Horaris:

Accés pel Camí dels Matxos fins al començament del Cavorques:  2 hores.
Descens del primer tram del Cavorques i fins la pista: 1 hora
Accés fins la capçalera del Sallent: 15 minuts.
Descens Sallent: 1’30 h (comptant la pèrdua de temps amb les cordes)
Tornada fins el cotxe: 30 minuts

Les parades estan incloses, dins els temps de cada part de l'activitat.