Corredor de l'Alt al Comapedrosa

El Comapedrosa amb 2942m d’alçada és el sostre del principat d’Andorra, a la seva cara sud-est hi te un corredor d’uns 900 metres visible de bona part de les muntanyes andorranes, és el corredor de l’Alt o del Salt. Aprofitant aquesta primavera que ha nevat tant ens hi hem atansat el diumenge 19 de maig.  A les 7 ja ens hem posat en marxa, amb els esquis a l’esquena, al cap d’un quart d’hora ja hi havia prou neu per lliscar amb esquis i hem anat pujant direcció al Pla de l’estany obrint traça per neu caiguda del dia anterior. Al arribar al pla ja hem vist el refugi del Pla de l’Estany al fons del circ i el llarg corredor que era la nostra fita.

Canal de l'Alt al Comapedrosa

LA CANAL VISTA DES DE BAIX

Comencem a pujar comptant que hauríem de fer servir grampons però degut a la gran quantitat de neu nova veiem que millor anar pujant amb els esquis als peus.

Ja ha baixat un allau a la part baixa que els dos Jordis hem passat a peu i en Sei amb esquis, passat l’allau la neu es veu continua fins a la sortida, voltes maria i més voltes fins que l’Illamola n’està fart i s’enfila a l’aresta de la dreta del corredor per pujar amb els grampons, els altres dos continuem pujant, hi ha algun tram amb molta neu sense estabilitzar i ens anem plantejant de no baixar pel corredor per no provocar algun allau, desprès de moltíssimes ZZZZ i dues hores i quaranta minuts de corredor arribem al cim del Comapedrosa,

CIM COMAPEDROSA

el dia sembla que es va aclarint, al començament de l’excursió el dia estava bastant rúfol i emboirat, ara  fins i tot ha sortit el sol que ha ajudat a estovar més la neu del corredor, cosa que ens fa decidir de baixar per la ruta normal, aprofitant que tenim bona visibilitat saltem cap a la cara Oest fins l’estany Negre i per una neu pols pasta passem per sota el refugi de Comapedrosa i fins al pont que creua el riu on ens treiem els esquis i arribem a peu fins el cotxe.

Baixant cap a l'estany Negre

Ara ja podem dir que hem pujat el corredor de l’Alt al Comapedrosa però hi haurem de tornar per baixar-lo.