Nérassol 2633

Aquest cop tornem a anar a buscar la neu lluny, de nou a la Catalunya Nord, el cim escollit, el Nérassol de 2633m amb una baixada espectacular a la seva cara est.
El nostre punt de partida és al mateix poble de l’Hospitalet-pres-l’Andorra, que és el primer poble que trobem al sortir del túnel de Puymorens direcció Ax, deixem el cotxe a l’aparcament de l’estació de tren, i reculem uns metres per la carretera que hem arribat per agafar el camí marcat com a GR, que serpenteja per sota i pel costat del tub de la central hidroelèctrica, fins el punt on es bifurca, i nosaltres anem cap a l’esquerra direcció a l’estany de Siscar, passant per la Cabana de la Vésine, punt on fem un petit mossec  per   fer temps i deixar que ens atrapin l’Esteve i en Julià que han començat més tard i ens segueixen.

Un cop tots junts continuem pujant per la tranqui-la vall fins arribar a la portella de Sisca, on per culpa del vent dels dies passats no hi queda gaire neu i pugem per la bonica llomada amb els esquís a l’esquena, fins arribar al cim amb bones vistes, un moments per gaudir del magnífic dia i tot seguit la gran baixada per la cara est  amb una neu dura a la part alta, que ens va permetre baixar a altes velocitats,  a la part mitja hi havia una mica de tot, neu dura, neu primavera, pedres, neu crosta, tant sols havíem d’escollir el que més ens agradés, i finalment a la part més baixa una neu primavera de les difícils d’esquiar.

A la part més baixa, per arrodonir la sortida varem fer una gimcana pel mig del bosc, esquivant arbres, pedres, marges i fins i tot alguns varen passar per passarel•les.....
Vaja ens va sortir una excursió força complerta, amb una baixada per tornar a repetir.