Activitats

XXV La Marxosa

XXV MARXA POPULAR "LA MARXOSA"

Diumenge 8 de maig De 2016

LLOC DE SORTIDA/ARRIBADA:

Local Piscina Castellfollit

marxosaINSCRIPCIONS: A partir de les 6:15.
SORTIDA: A les 7:00.
TEMPS DE MARXA EFECTIU: De 4,5 a 5 hores

(aproximadament, uns 16 quilòmetres de recorregut)

NOTA: l’aparcament de vehicles, es farà al camp de futbol de Castellfollit.

QUOTA DE PARTICIPACIÓ: 5€ per persona

Llegeix més:XXV La Marxosa

Pic de Pessons i Montmalús

De nou hem estat una colla de dies sense piular, suposo que de les coses que hem fet  no hem considerat que fossin prou interessants com per ser explicades. Però el cap de setmana  passat si que vàrem fer una activitat molt recomanable pujant a dos cims emblemàtics d’Andorra el pic de Pessons i el Montmalús.

Llegeix més:Pic de Pessons i Montmalús

Barranc de l'Om ...Repte Assolit.

Ja fa una colla de dies que vàrem assolir el repte dels 12 barrancs, el dia 7 de desembre a la tarda amb una bona fresqueta vam anar cap a Coll de Condreu per baixar el barranc de l’Om, d’aigua més aviat poca per no dir gens,  la poca que hi havia estava glaçada. Els ràpels amb molt bones instal•lacions i sense dificultats ressenyables.

Llegeix més:Barranc de l'Om ...Repte Assolit.

Barranc Thues i Baoussous

El repte del mes de novembre, va ser el 17, veient que feia fred i no massa bon dia, ens vàrem decidir a anar cap a Thues a la Catalunya nord, amb la idea de fer el barranc termal de Thues, comptant que hi trobaríem neu i l’aigua calenteta. De camí cap allà ja vam veure que la neu era molt amunt i no en trepitjaríem, i a l’aparcar el cotxe ja es sentia l’aigua, més cabal d’aigua vol dir aigua més freda, l’aigua termal surt de sota terra i el cabal abundant ve de les pluges del dissabte i del diumenge. Ja amb el vestit de neoprè posat des del cotxe a peu fins al començament del descens, el primer de baixar el primer ràpel va ser en Marc, i males noticies, degut a la gran quantitat d’aigua de pluja, la bassa més termal, ni tant sols estava tèvia.
Cap problema, aquest barranc no l’haviem baixat mai amb tanta aigua, i ja ens feia gràcia de fer-lo així que el vàrem gaudir tant com vàrem poder. A l’últim ràpel, que és el més alt i espectacular l’aigua baixava amb molta força.

Llegeix més:Barranc Thues i Baoussous

Salt del Grill, San Aniol, La Corba

Ara, ja hem fet el llibre de ruta, el dia és molt més curt i se’m han acabat les excuses per no actualitzar el lloc web. Miraré de posar-ho tot al dia. Primer de tot el repte dels 12 barrancs pels 12 mesos.
El més d’agost, (carai si fa dies que no actualitzo..!!.) ens varem decidir a anar a fer un barranc proper que mai cap de nosaltres l’havia baixat, és a tocar del barranc de Núria amb una aproximació fins i tot mes llarga que el Núria i amb un tram molt curt que val la pena. El Salt del Grill, te una aproximació molt llarga, primer s’ha de pujar molt, per tot seguit fer un tram més planer per acostar-nos a la llera del torrent i desprès s’ha de baixar molt de tros sense que hi hagi cap ressalt interessant. Al cap de més de dues hores de caminar s’arriba al primer ràpel,  d’uns 15 metres, un tram mes sense interès i desprès ja venen els ràpels mes seguits, 20, 10 i 38, l’últim que és el més espectacular va a parar a tocar del camí que puja des de Queralbs  cap al refugi de coma de Vaca.  Després d’haver fet el descens ens hem assabentat de que hi ha un camí que puja molt més directe, just del costat de l’últim salt fins al començament, si hi tornem l’haurem de buscar.

Llegeix més:Salt del Grill, San Aniol, La Corba

Barrancs mes de Juliol

Aquest estiu, no estem massa per la feina, ens costa mantenir el lloc web al dia, potser per falta de motivació, potser per estar colapsats, o tant sols perquè ens sembla que les activitats que fem no són el suficientment interessant per explicar en públic. El sedentarisme no esta fet per nosaltres i durant el passat mes de Juliol a part dels barrancs del Pi i el Llech, vàrem anar a baixar el barranc de Núria el dia 14, el dia 21, vàrem tornar a la Catalunya nord a baixar el Baoussous i el Salt del Pi, el dia 27 amb una colla a la tarda vam anar a baixar les Anelles. Aquests barrancs no compten pel repte, com si diguéssim són de regal, tant sols comptarem el primer barranc que fem cada més, i que hi siguem tots els participants del repte.

Fent recompte de mesos i barrancs serien els següents:

Gener:-----------------------------------Cavorques i Salt del Sallent de Sant Privat.
Febrer:-----------------------------------Pas de l’Escanell
Març:-------------------------------------Salt de Tirabous i Mas Bernat
Abril:--------------------------------------Les Canals
Maig--------------------------------------Torrent de Forant Negre
Juny--------------------------------------Sant Aniol (De nit)
Juliol--------------------------------------Salt del Pi i Llech

Barranc Salt del Pi i Llech

Pel que fa al repte dels 12 mesos 12 barrancs, aquest mes de juliol ja el férem  el dia 7, els descensos escollits tots dos a la Catalunya Nord, el primer va ser el Salt del Pi a tocar d’Amelie les Bains, i l’altre el ja més que conegut Llech molt a prop de Prada de Conflent. El Barranc del Salt del Pi, és curt però val la pena fer-lo, mireu el vídeo i opineu. A el Llech no li fa falta publicitat ell sol es ven. També podeu mirar el vídeo.

VIDEO BARRANC DEL PI

VIDEO BARRANC DEL LLECH

Barrancs Abizanda, Cuevas de la Reina, Yara, Formiga i Fornocal

Aprofitant que els dia de sant Joan era un dilluns i això volia dir que teníem un dia més de cap de setmana  ens varem atrevir a anar a la província d’Osca per practicar el LAPAO, així amb dos dies i mig segur que hi agafaríem el trinc. A part de l’idioma també ho vam combinar amb el descens d’alguns barrancs.

Llegeix més:Barrancs Abizanda, Cuevas de la Reina, Yara, Formiga i Fornocal

Andorra amb bici de carretera

El 29 de juny vàrem tornar a fer la ruta Garrotxa-Andorra, i sense cap mena de dubte és la millor de totes les que hem fet fins ara, segurament que la més exigent també. Exactament no sabem ni els quilòmetres ni el desnivell exacte, els quilòmetres dels que varen fer tota la sortida volten els 200, i el desnivell més de 4000 metres. La ruta l’explicarem amb fotografies i com si tots haguessim sortit d'Olot, alguns vàren sortir de Santa Pau, Castellfollit, Montagut però tots ens vam ajuntar a Olot. Alguns desprès de l'esmorzar vàren tornar cap a casa, un altre es va saltar un port fent us de la furgo d'assistència.

D'Olot cap a l'Hostal del Sol, coll de Couvet.

Llegeix més:Andorra amb bici de carretera

Barranc de Baoussous i Anelles

Tenim el lloc web en obres, i poc temps per dedicar-hi, tot i així temps per anar a fer el boig per aquestes muntanyes i rius ja en trobem.